onsdag, november 29, 2006

morgonmys

Och bara för att bevisa att mamman har fel, vaknar storebror imorse inte förrän kl halv sju (mammamorgon). När jag går in till honom protesterar han med glimten i ögat och säger att jag skall gå till min egen säng igen. Sen vidtar operation flyttning. Nappar, kuddar, täcke och Nalle Puh-boken transporteras under mummel och lite fnitter till mammas och pappas säng, där lilleman till slut tar plats och vill bli läst för. Väldigt mysigt måste jag säga!

Lillasyster sov till halv åtta. Då fick jag väcka henne och det var en tröttmosig liten tjej med håret på ända som tog plats framför TV:n med vällingflaskan i högsta hugg. Inte grinig, men tröttmosig.

Nu är de på dagis, och jag är på jobbet (sssscchhh! säg det inte så högt!). Mammalämningarna är just nu mycket enklare än pappalämningarna. Kanske barnen känner på sig att det inte hade varit så kul att vara hemma med mamma en hel dag, och därför tycker det är helt OK när mamma lämnar på dagis. När pappa däremot lämnar är ju alternativet en busdag hemma med pappa, och det lockar såklart mer än en däckad, pustande mamma som ligger på soffan och vilan halva dagen...

Jag har fått smarta ungar!

Inga kommentarer: