måndag, november 06, 2006

kostsam lyx i en liten burk...

lite mer om lyx i lika förpackningar. Efter en välförtjänt ansiktsbehandling fick Fru W tips på vilka produkter hon borde använda till sin för tillfället ganska hormoniga hy. Nyfiken läste jag igenom broschyren - och hittade inte mindre än 6 olika sorters smörjor som hon tyckte jag skulle använda mer eller mindre ofta. Lite fångad av lyxens virvlar var Fru W dock lite sugen på i alla fall några av dem, så efter en halv dags velande fram och tillbaka tog jag mod till mig och gick ner till "shoppen" och bad om en prislista. Det fanns inte (så lyxiga varor har ingen prislista - antingen köper man dem eller inte...). Fru W börjar ana oråd, och frågar då hudterapeuten vilka produkter hon ansåg viktigast om man nu inte hade plånbok att köpa alla sex. Det visade sig vara rengöringsmjölken och fuktighetscrémen. Som tillsammans betingade det facila priset av 750 kronor.... Med hickan i halsen och skrattet bubblande på väg vågade Fru W faktiskt fråga vilken av dem som var allraallra viktigast om man inte hade råd att köpa båda. Hudterapeuten fick ett uttryck av om inte fasa, så i alla fall förskräckelse över anletsdragen. Det såg ut som om hon undrade hur en människa som vanvårdade sig själv så till den milda grad kunde få gå runt i världen alldeles som en vanlig människa. Men hon fann sig snabbt och konstaterade (föga förvånande) att det såklart var den dyrare av de två som var allraallra viktigast.

Vilken det var? That´s for me to know, and for you to find out! (Och ja, jag köpte den såklart. Jag var ju på lyxhelg!)

Inga kommentarer: