måndag, november 06, 2006

tänk vad lite vatten kan göra...

Om någon händelvis har undrat var Fru W tagit vägen kan jag informera om att jag nu är tillbaka från semihimlen. Herr och Fru W lånade ut monsteränglarna till mormor och L - och spenderade tre dagar på SPA! Alldeles själva (ja - förutom alla de andra 998 personerna som också köpt en liten bit av himlen till sig denna blåsiga halloweenhelg). Men i alla fall utan barn. Och utan någon annan att ta hänsyn till.

Och tänk vad lite vatten kan göra! För om man skall hårddra det så är ju spa egentligen mest vatten i olika former - ångbastu, simbassäng, bubbelpool, relaxpool, "drömdusch" (ja, det hette faktiskt så), utomhuspool och "promenad-på-stenar-i-kallt-och-varmt-vatten". Men åhh vad skönt det kan vara! I alla fall för en kropp som väger sådär 17 kilo mer än vanligt, fogar som knakar och ömmar och en rygg som inte riktigt vill vara med längre. Att sjunka ner i lagom varmt vatten i bassäng och kunna röra sig utan smärta var alldeles underbart.

Fast i rättvisans namn skall man väl komma ihåg att påpeka att den relativt lyxiga inramningen gör sitt till. Korg- och vilstolar lite överallt, gröna växter, ekbänkar och kakel i olika former och färger - och relaxavdelningar där vilstolarna står med utsikt över sanddyner, havet och himlen och avslappnande musik strömmar ut ur högtalarna.

Därför har jag varit dålig på att uppdatera här i helgen - jag har liksom haft annat för mig. Men nu är jag tillbaka. Förhoppnings bunkrad med en ängels tålamod och pedagogiska ambitioner som räcker ända fram till jul när jag har önskat mig mer av tomten.

Inga kommentarer: