tisdag, september 18, 2007

Storebror vill inte ingenting

Utdrag ur morgonens konversation:
Mamma W till storebror: - Måste ni bråka om hinken? Vi har fler - jag hämtar en! [tyckte jag i alla fall var en strålande idé]

Storebror: - Jag vill inte HA en likadan som mellansyster W. Jag ställer tillbaks den i skåpet!

Mamma W: - Ja, gör du det då om du vill.

Storebror W surar fortfarande och vill ha mellansyster Ws hink - igen. Mamma W frågar om vi skall ta fram den andra hinken igen.

Storebror W: - NEJ! Jag vill inte att det skall FINNAS två likadana. Och JAG vill ha den enda hinken.

Mamma W (ganska förundrad): - Du menar att du VILL bråka om en hink fast vi har flera så ni kan ha varsin?

Storebror W (surt): - Ja.

Mamma W: - Det går jag faktiskt inte med på. Sura kan du göra, men bråka inte med mellansyster när det finns en så bra lösning så ni kan ha varsin.

Storebror W ilsknar till och utbrister: - Jag vill INTE ha en likadan hink, jag tänker INTE leka med dig nånsin. Och jag vill INTE var hemma och INTE ute och INTE nånstans. Jag vill INTE finnas alls!

Ganska drastiskt tycker jag, bara för att man inte ville ha en likdan hink som systern. Men vem är jag att döma? Det var tydligen MYCKET viktigare än jag förstod.

Inga kommentarer: