tisdag, oktober 31, 2006

älskade gamla 740!

Ja, jag kör alltså runt i en gammal Volvo 740, årsmodell -89, av tvivelaktig färg. Den var röd en gång, men efter många års vanskötsel och obefintligt vaxande är den nu faktiskt mer grå än röd. Men den fungerar! Och fungerar och fungerar och fungerar! Skulle den mot all förmodan inte fungera så kan man faktiskt laga den - själv. (Även om det oftast är herr W som får den äran har jag faktiskt reparerat den själv, på Biltemas parkering - men det berättar jag om en annan gång.) Man behöver inte lämna in den mot en hutlös felsökningsavgift, för att sedan få veta att det kostar 10 gånger så mycket om de dessutom skall laga den. Visst börjar den sacka lite nu, efter många år i min och makens obefintliga vård. Men - och detta är den egentliga orsaken till inlägget - DEN GICK IGENOM BESIKTINGEN UTAN EN ENDA ANMÄRKNING!!! Inte ens ett "bra att veta" fick vi!

Så vår OLK får leva ett litet tag till, och det gör mig varm om hjärtat. Det hade varit tungt att behöva skiljas från den.

Inga kommentarer: