torsdag, oktober 19, 2006

jobbfunderingar

På jobbet just nu är det ganska intressant. Och lite jobbigt. Eftersom jag kommer att gå hem om sidsådär 8 veckor för att föda barn (hoppas jag) börjar det bli lite bråttom att fixa en ersättare för i alla fall ett av mina projekt. Det är inte klart ännu, av internpolitiska skäl. Och det är inte alldeles lätt att hitta en ersättare till detta projekt eftersom det är en ganska påfrestande situation. En efter en som jobbar med det här projektet hoppar av (senast idag var det en som ställde sin plats till förfogande), så jag börjar inse att det inte är bara jag som uppfattar situationen som ohållbar. På ett sätt känns det skönt att det inte bara är jag som är ett gnällo - å andra sidan ser jag en uppenbar risk att jag blir ett extrem-gnällo när jag blir alldeles ensam kvar och av något slags präktighetstvång och prestationsångest såklart känner ansvar för att fixa allting själv. Och såklart inte kan det. Och såklart inte skall det heller.

Kan man bli sjukskriven i preventivt syfte?

Inga kommentarer: