torsdag, oktober 19, 2006

tillbaka igen

Åter från MVC-besök och hemma från jobbet. Barnen är badade, matade (dock inte medicinerade och tandborstade ännu), och maken är ute på galej med jobbet så gräsänka är jag tillråga på allt...

Man kunde inte bli sjukskriven i preventivt syfte. Och kanske (jag säger "kanske") finns det ingen riktigt bra anledning med ett Hb på 134, blodtryck stabilt kring 110/60, inget socker och inga kissebakterier. Den lilla foglossningen jag har just nu verkade inte heller förslå hos den förhärdade barnmorskan... Men om jag är trött på jobbet då? Så räcker inte det. Och skall väl inte göra det heller.

Men det börjar bli mörkt. Riktigt mörkt ute på kvällarna. Och morgnarna. Egentligen gillar jag hösten. Jag gillar att ha fyra årstider som är så olika, och brukar (som den otåliga människa jag är) alltid längta till den som kommer härnäst. Men för att hösten skall vara mysig och längtansvärd behövs det lugn och ro och stillhet och möjlighet att just myyysa. Inte att man tvingas hasta hem, slänga på sig en regnjacka och släpa ut vagnen och promenera till dagis för att hämta barn.

Fast EGENTLIGEN tycker jag att det är bra att man tvingas ut i friska luften. Och det ÄR skönt att vara ute även om inte solen skiner. Även om det är ÄNNU skönare när man inte har foglossning, väger 15 kilo mer än vanligt, har halsbränna och flåsar av att gå mellan soffan och kaffebryggaren.

Slutgnällt för idag! Änglamonstren sover, halsontet kureras med sjuka mängder glass och te med honung, och snart skall även monstermamman knoppa in i sin säng och soooovaaa.....

Inga kommentarer: