onsdag, februari 28, 2007

Utmaning!

Jag har blivit utmanad! Mitt livs första... Den kommer från Saring, så "here goes nothing"!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4,vad står det där?
"färgglada uniformerna, silver- och guldornamenten på offi-"
Ur "Teutobergerskogen - slaget som stoppade Rom". Inte min. Tror att herr W har lånat den av lika historieintresserad vän.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan,vad rör du vid?
Mitt köksbord, och datorn. Inget mer.

3. Vad såg du senast på tv?
Gilmore Girls i tisdags kväll. Om det räknas att jag såg den med 30 minuters fördröjning med hjälp av inspelningsbar DVD eftersom jag hade "stora barn"-kväll igårkväll.

4.Utan att se efter gissa vad klockan är?
16.00 (korrekt tid - 15.58)

5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?
Storebror W som leker med sina bilar (de skäller på varandra å det grövstaoch verkar inte vara vänner alls), ett elektriskt BRIO-tåg, storasyster W:s småpladder med sin Nalle Puh och tåget. Lillasyster W:s knorrande oh ljudliga pruttar.... Spännande, eller hur?

6.När du senast var ute vad gjorde du då?
Postade brev och hämtade storayskonen W på dagis.

7.Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?
Sarings lista.

8.Vad har du på dig nu?
AmningsBH och övriga underkläder, raggsockar, urgamla byxor från Part Two med lite strech i (som är ett av tvåpar byxor som fru W kan ha just nu) och en urtvättad mammatröja från HM. Dekorerad med lite barnkräksfläckar.

9.Drömde du något i natt?
Inte vad jag minns, men när man sover den utmattades sömn minns man knappt hur man kom i säng på kvällen.

10.När skrattade du senast?
Alldeles nyss åt storebror W som helt apropå kom fram till mig och frågade "Vill du kolla min blöja, eller?"

11.Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En plansch från friidrottsVM 1995 här i Göteborg, foton på köket som det såg ut när vi köpte huset, foton på storebror och storasyster W, en hylla full med allsköns bråte (telefonkataloger, kvittolådor, näsdroppar, målarböcker, tuschpennor, adressböcker, barnens BVC-böcker etc etc etc), två stycken familjealmanackor och en kombinerad nyckel- och "viktiga-papper"-tavla.

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Sett och sett. Jag är just nu med om något ganska konstigt - eller i alla fall otroligt. Morfar W, som inte varit gift med mormor W på väääääldigt många år, har via chattar på nätet pratat med en tjej i Australien under några månaders tid, och de skall nu gifta sig. Så långt allt väl, men betänk att desa två människor aldrig har träffats "in actual reality"... Varför inte först bestämma att man skall träffas och se om man gillar varandra öga mot öga INNAN man pratar om att gifta sig? För mig är det konstigt. För mig hade det varit konstigt att prata om att gifta sig efter bara några månader "in actual reality" också. Men jag kanske är fördomsfull. Eller konventionell. Eller gammalmodig. Jag har ju faktiskt ingen aning om hur bra man kan lära känna någon via nätet. Alls.

13.Vad tycker du om den här utmaningen
Rolig.

14.Vilken var den senaste film du såg?
På bio - Casanova. På TV - ingen aning. På DVD - Bilar (som vi just nu ser VARJE morgon och VARJE kväll och har gjort i tre veckors tid).

15.Om du blev multimiljonär-vad skulle du köpa då?
Tid att vara hemma lääänge med mina barn - på DELTID. Ett nytt hus. Eller hantverkare som kunde fixa till det vi har i tipp-topp-skick. En ny bil (till...). Och så förstås betala av på alla lån som vi och alla i våra familjer har.

16.Berätta något om dig själv som folk inte vet om?
Svårt när man är som en öppen bok om det mesta... Jag var en gång i tiden vänsterhänt, i alla fall när jag skrev, men nu skriver jag oftast med höger. Vet inte varför.

17.Tycker du om att dansa ?
Jag älskar att dansa - till nästan vad som helst, men gärna musik man känner igen. Är en nostalgisucker och älskar åttiotalsmusik. Kanske för att jag knappat tagit till mig någon ny musik efter det...

18-19.Vad ska dina barn heta,pojke resp flicka?
Vi har nog fått vad barn vi skall ha, och eftersom jag hållit namnen lite hemliga i bloggen hittills så får det nog vara så i fortsättningen också. Den väldigt nyfikne kan ju maila mig...

20. Skulle du överväga att bo utomlands?
Skulle gärna vilja svara ja på den frågan, men den enda gången det var ens nästan lite aktuellt kunde jag det inte, så svaret blir nog ett njaee.

21.Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"Eftersom jag inte alls är en liten småaktig sandlådegud som kräver att man lever efter konstiga regler för att få komma in är du såklart välkommen. Det räcker så bra med att man varit snäll mot sina medmänniskor och försökt så gott man kan." Typ.

22.Vilka fem personer vill du ska svara på dessa frågor?
Anna, Helga, Monica, och ... alla som känner för det!

2 kommentarer:

Saring sa...

Tackelitack! Det var rolig läsning, speciellt sonens ljuvliga fråga :oD

Anonym sa...

Okej, jag kande mig for utmanad (aven om jag aldrig blev direkt utmanad) for att kunna motsta, tycker sant har ar ratt sa kul :)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4,vad står det där?
__"neer, the person driving the train, the interface for controlling the train is fairly" Min man har saaa manga trakiga (i mitt tycke) O'Reilly bocker.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan,vad rör du vid? Ena kanten av bordet.

3. Vad såg du senast på tv?
DVD filmen The Departed.

4.Utan att se efter gissa vad klockan är?
17.00 (korrekt tid - 16.40)

5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?
Mina dottrar som leker i rummet bredvid. Lillasyster tillrattavisar storasyster: "Sa gor man!" Annars ganska sa tyst lek. Nu kommer Lillan rullandes med sin Brio-tax pa pergogolvet. Nu centrifugerar tvattmaskinen ocksa....ja ja vidare till nasta fraga kanske...

6.När du senast var ute vad gjorde du då?
Hamtade aldsta barnet pa forskolan.

7.Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?
Kollade mina email.

8.Vad har du på dig nu?
Cerise langarmad troja och svarta fula stretch byxor.

9.Drömde du något i natt?
Ja det gjorde jag och det var om kompisar i Sverige.

10.När skrattade du senast?
Nar vi sjong happy birthday for stora tjejen i forskolan. Forst sang sedan skratt nar alla barnen skulle ha hjalp av med pappret pa glassarna och alla hade onskemal om farg pa glassen.....sa det var nog mest ett litet frustrationsskratt.

11.Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Almenacka samt 4 tavlor av olika storlekar och motiv.
12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Naaa, inte vad jag kan erinra mig. Onskar nastan att det vore nagot.

13.Vad tycker du om den här utmaningen
Jattekul.

14.Vilken var den senaste film du såg?
The Departed

15.Om du blev multimiljonär-vad skulle du köpa då?
Ett stort fint nytt hus! Resa till harliga platser och unna oss att ta in pa lyxiga barnvanliga spa-hotell.
Betala av pa lan. Lana ut samt skanka pengar dit det behovs.

16.Berätta något om dig själv som folk inte vet om?
Tror de flesta vet allt. Ar ratt sa oppen av mig.

17.Tycker du om att dansa ?
Yes! Det var for langesedan nu bara.

18-19.Vad ska dina barn heta,pojke resp flicka?
Ar lite hemlig med det jag med.

20. Skulle du överväga att bo utomlands?
Jag gor det redan.

21.Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till parleporten?
Valkommen!

22.Vilka fem personer vill du ska svara på dessa fragor?
Tror inte att jag ar behorig att svara pa den fragan -- Svarar ju sjalv i en kommentarruta... :0)