torsdag, februari 22, 2007

Hemma igen..

Halleluja - jag kom upp för backen och är lyckligen hemma igen! Återstår äventyret med att hämta mina två huliganer om en halvtimme. Nu har det börjat snöa och blåsa igen, så jag har två ganska dåliga alternativ. Bilalternativet är vanskligt eftersom det är dåligt plogat på den lilla vägen fram till dagis - och vi har uppförsbacke hela vägen hem. Fördelen är att man slipper ha tre barn i en vagn att putta framför sig i samma uppförsbacke på den dåligt plogade cykelbanan och genom halvmeterhöga snövallar när man skall över vägarna. Nackdelen med vagnalternativet - se ovan. Fördelen här är att jag inte behöver oroa mig för att bilen skall bli stående med näsan ner i diket. Eller ännu värre - med bakre kofångaren inne i någon annans bil...

Inga kommentarer: