torsdag, mars 22, 2007

Lillasyster besiktigad och godkänd

Jag fick ta med henne hem igen efter besöket på BVC. Hon har växt (nästan) som hon skall (viktkurvan gav sig lite, men det KAN bero på att hon är världens lataste bebis som bara äter tills hon inte är akuthungrig längre och sedan somnar... Mamma W får väl vara lite mer ihärdig i fortsättningen.) - och så fick hon sin första trippelspruta. Hon blev nog mest arg för att jag höll fast henne, sprutan verkade hon knappt märka.

Och så fick mamma W fylla i ett frågeformulär för att upptäcka signaler om postnatal depression. Mamma W "scorade" såklart, och fick ju förklara att det fanns anledningar som INTE har med barnen att göra. Alls. BM verkade förstå, och berättade att jag faktiskt kunde få träffa BVC:s/VC:s barnpsykolog/kurator om jag tyckte att jag behövde. Men hon berättade också att hon sett mycket högre poäng - helt utan anledning (eller i alla fall ingen annan anledning än just postnatal depression - och det har inte jag.) Det var ju i alla fall bra att veta att det finns hjälp att få om man behöver. Men just nu känns det inte alls nödvändigt.

Så - lite mått kanske? (Jag vet att mormor i alla fall vill veta.):
Vikt: 5365 g
Längd: 59,9 cm
Huvudomfång: 39, 8 cm

Inga kommentarer: