onsdag, januari 03, 2007

Vi måste UT!

Inte nog med att de två stora syskonen W har fått en liten inkräktare att tävla med mammas och pappas uppmärksamhet om. De har dessutom begåvats med en jul- och nyårshelg med mindre utevänligt väder. Storm och regn är inte så kul för små barn att vara ute i, även om det såklart går. Fast det är ju en fördel om de tycker det är roligt också.

När så solen för en gångs skull visar sig, och familjen W faktiskt inte har något inplanerat bar det alltså iväg ut. Vinterpicknick med kusinerna vid Gunnebo slott. Väskorna packades, sittunderlaget togs med, barnen byltades på.

Men eftersom Fru W är något av en trygghetsnarkoman, vågade jag mig inte på det stora vågstycket att promenera hela vägen TILL parken, promenera I parken, äta picknick och sedan promenera tillbaka, ity detta skulle kunna få förödande konsekvenser om det lilla nytillskottet fick för sig att vakna och vilja ha mat. Solen till trots kändes det nämligen lite för kallt för att amma utomhus. Herr W fick alltså snällt promenera med de två stora barnen, medan Fru W packade in minsta lillasyster W i bilen och körde till parken. Inte för att Fru W inte hade mått bra av en rask promenad. Tvärtom. Men jag måste erkänna att jag fick betydligt mycket mer sinnesfrid av att veta att jag kunde komma hem fort om så skulle behövas. Nu behövdes det inte, eftersom lillan sov hela tiden och hela vägen hem (i bilen...). Fast det kunde jag ju inte veta i förväg, eller hur?

Inga kommentarer: