torsdag, januari 04, 2007

att få duscha...

Just det här med att passa in duschningen mellan amningarna och sovningarna är något jag har haft svårt med vid varje ny bebis. Första gången för att jag var mer än lovligt sjåpig och knappt vågade lägga ifrån mig storebror en halv sekund. Nu förstår jag inte hur jag kunde tycka det var svårt att få tid till någonting då. Det fanns ju eoner av det! När mellansyster W kom var det ju lite svårare rent praktiskt. Helst skulle storebror sova, för då visste man var man hade honom, och så kunde lillan sitta i sittern i badrummet medan mamma racerduschade. Nu sover inte storebror alls på dagarna, mellansyster sover förvisso middag, men det återstår fortfarande en storebror som är liiite för liten för att lämnas alldeles vind för våg även under en racerdusch. Och att ha minsta lillasyster W OCH storebror i badrummet samtidigt medan mamma är fast i duschen är inte heller att rekommendera. Återstår att duscha på kvällen när herr W är hemma och de två stora sover. Men antingen har jag då en igel vid bröstet, eller så är jag så trött att jag somnar på vägen upp i till badrummet.

Ni har fattat nu va? Att jag ser ut som en bytta Milda i huvudet, inte har kommit ur pyjamasen än, och dessutom borde fixa tvätten och diskmaskinen och eventuellt också hitta dammsugaren någonstans eftersom morfar med sällskap väntas hit efter lunch. Och herr W har givit sig ut på något slags reservdelsjakt. Återstår att se när han återvänder. Förhoppningsvis har han också jagat tag på något slags middag vi kan bjuda gästerna på. Annars har vi blivit överjäkligtbra på att handla pizza...

Inga kommentarer: