lördag, april 14, 2007

Jag hinner inte med!

Jag hinner inte med mitt liv. Jag hinner inte med mina barn. Jag hinner ABSOLUT inte med min man. Och som den uppmärksamme läsaren märkt hinner jag inte heller blogga. Häromdagen blev det nästan absurt när svägerskan ringde klockan halv åtta på kvällen och jag avslutade samtalet med:
- Nej, nu måste jag gå och lägga barnen, hänga upp en tvätt och sen skall jag åka till Maxi och handla.

HALLÅ!!!! Man kan inte åka till Ica och veckohandla klockan nio på kvällen. Eller? Det visade sig att det kunde man visst. Jag var nämligen inte alls ensam. Där var till och med hela familjer med småknoddar och handlade - halv tio på kvällen...

Fast när Fru W tänker efter finns det kanske en och annan orsak till att hon inte hinner med det vanliga livet på dagarna. Mormor och L har nämligen satt en liten blåslampa i rumpan på fru W, som under den gångna veckan faktiskt har målat HELA ytterfarstun (eller vad man skall kalla det lilla taket med staket som finns över trappan upp till huset) med allt vad det innebär av målartvätt, färgskrapning och våghalsiga klätterövningar för att nå att måla på utsidan av sidan av taket (?), flyttat sisådär 20 skottkärror med singel runt i trädgården, fixat födelsedagspresenter till jubilerande kusiner och vänner, slagit in presenterna, åkt på födelsedagskalas (2 stycken på en helg). Upptill detta har då herr W putsat på bilen, bytt till sommardäck på i alla fall en bil och fått ordning på bokföringen.

Vem som helst kan ju förstå att detta inte lämnar något som helst utrymme för disk, tvätt, städ och vanligt plock. Eller?

Det är kanske dags att inse att det är så här det är att ha ett gammalt (vanskött) hus med dito trädgård, tre blöjbarn, tre bilar, en make med eget företag och alldeles för mycket att göra på jobbet - och lägga alla ambitioner på något annat än överlevnad på hyllan de närmaste åren. Kanske också dags att skrinlägga planerna på barn nummer fyra? (Ha ha ha - bara skojar! Nu är vi färdiga!)

Inga kommentarer: