onsdag, november 19, 2008

Programmeringsdröm

Om jag kunde programmera (och kunde med att ta betalt) tror jag att jag har kommit på nästa facebook-feature/applikation:

Julfirarsynkroniseraren!

Tänk så praktiskt om man kunde bestämma vilka man ville synka sitt julfirande med, stoppa in det i en liten databas, som sedan spottade ut den optimala julhelgens resor och sociala umgänge åt en! Man skulle slippa ta massa personliga hänsyn, försöka klura ut hur de andra nog egentligen vill ha det fast de inte vågar säga det, och slippa hitta ursäkter för att inte behöva träffa nuvarande partnerns ex:s hemska mamma. Det är bara att hänvisa till facebook-planeraren!

Och så kom det sig att internet blev helt överlastat och kraschade julen 2008. Det var alltså inte millennieskiftet som blev den stora datordöden. Det var julfirarsynkroniseraren.

Det kanske är tur att jag inte kan programmera.

3 kommentarer:

Hilda sa...

Det var den bästa ide´ jag har hört på mycket mycket länge. Jag blir den första att använda den. Skynda dej att skaffa patent på den idéen. Kraaam!!!

Hilda sa...

Hej vännen.
Jag har valt att stänga min blogg.
Maila mig på hildazheaven@hotmail.com så berättar jag varför.
Kram!!

Kvinnan Aquarius sa...

Jag håller med. Tänk va skönt att kunna få välja...:) Frågan är bara vem eller vilka man skulle välja.