tisdag, november 11, 2008

Varför inte utöka kaoset lite till?

Så tänkte herr och fru W en vacker, lugn och harmonisk dag i våras.

Under den senaste tidens mindre vackra, lugna och harmoniska dagar med gränstestande femåringar, en tvååring som protesterar så häftigt att hon skriker tills hon kräks, dagislämningar och hämtningar, jobb och leriga stövlar, fönsterbyten och av detta påkallad sovrumsrenovering och en jul som närmar sig med stormsteg har jag många gånger frågat mig hur vi egentligen tänkte när vi bestämde oss för att vi ville ha ett barn till.

Fast när vi ser syskonen W leka tillsammans, när mellansyster W omtänksamt sparar av sitt godis till lillasyster, eller när storebror otåligt försöker få tvååringen att förstå hur man spelar memory förstår jag precis hur vi tänkte.

Om jag nu bara kunde sluta må så förbålt illa och sluta vara intill utmattningens gräns trött hela tiden! Men de säger ju att de skall hända snart. För jag är INTE en sån som mår illa hela tiden. Det är jag inte. Hör du det, magen!?

2 kommentarer:

Tre Gringos sa...

Kära nån! Har jag fattat detta rätt? Grattis! Grattis! Grattis!
Jag blir tårögt lycklig och konstigt varm inuti. Du är galen och underbar!
Kram

Saring sa...

JAg har ju redan IIIIIIIIIIIH:at, men här har du det officiella: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHH!!!! JIPPIE!!!!!!!!

Men vilken vecka är du i då? Sånt måste du ju skriva, fattar du väl! Det är ju allmänt hyfs ;-)

Säger nyfikenienstrut-Saring med omfattande kontrollbehov

:-*

Word verification: ruship.. Jo, ni lär nog få det lite ruship men också alldelesalldeles underbart!