tisdag, november 11, 2008

Veckor och månader och sånt

När fru W gick i väntans tider första gången var det såklart en självklarhet att hålla stenkoll på vilken vecka man var i. Hela tiden. Varje dag. Inte ens hela veckor var tillräckligt - frågade någon fick de ofta till svar att "jag har gått 16 veckor och 3 dagar". För varje ny vecka hade jag stenkoll på exakt hur stort fröet var, om det kunde eller inte kunde stänga ögonen, svälja, suga på tummen etc. Med andra barnet var det inte alls så exakt. Eller alls. I augusti fattade jag att tvåan var på väg. Storebror var då sju månader, och undertecknad hade konstaterats lida av gallsten. Hösten gick liksom åt till att förstå att mellansyster var på väg, få gallstensanfall, åka till akuten och få morfinsprutor, bli gallstensopererad och fira jul. Januari-april jobbades det, och sen kom mellansyter. ingen riktig tid att hålla koll på veckor och sånt där. Ungen kom ju när den kom ändå liksom.

Så när någon frågar mig denna gång, den fjärde, har jag inte särskilt bra koll. Fröet beräknas titta ut i slutet på maj, så det borde betyda att det är ungefär 12:e veckan vi är inne i nu (och nu erkänner jag att jag varit inne på Familjelivs sida och räknat ut det här).

Och det är är ungefär nu som illamåendet skall börja avta. SKALL avta. Hör du det magen? Om ingen annan berättat det för dig innan, så gör jag det nu. Basta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bamse GRATTIS kommer har flygande over Atlanten till er!
Sa roligt!

Massor av Kramar fran oss,
Ann-Helen & Co

PS: Ni ar jatteinspirerande, sa nu fick jag sagt det igen.

FruW sa...

Tusen tack för grattisar!
När får vi träffa er igen - snart hoppas jag!

Tur att någon tycker att vi är inspirerande, för själva känner vi oss mest galna just nu...

Kramar!

Saring sa...

Hahaha :-) Så söt du är! Jag fattar, jag fattar.. fokus ändras lite från första till fjärde graviditeten. Tack för ungefärlig info, jag är supernöjd så :-D

Anonym sa...

Nämen gratulerar!!!