söndag, oktober 07, 2007

Konstiga lappar

Noterade igår att skötselinstruktionerna på mina (på Lindex inköpta) bomullstrosor löd:
"Stryk ej på trycket". Vem i hela fridens namn stryker sina bomullstrosor? Jag gör det alltså INTE, om någon undrade.

Det är nästan lika knasigt som skötselråden på mormor W:s stolsdynor till utemöblerna. Fast bara nästan. För på stolsdynorna stod det, stort och i röd text, "endast för utomhus bruk!" För annars - ja vad? Anfaller de? Börjar spontanbrinna? Färgar av sig?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Intressant, jag tillhor den gruppen (vore kul att veta hur stor den gruppen egentligen ar...) som stryker alldeles for lite (las: inte alls). Darfor blir mina ogon valdigt stora nar jag far hora att det finns de som stryker trosor!! Antar jag hur som helst nar det finns sadana lappar. Min make stryker nagot i alla fall sa vi ar inte en helt "stryklos" familj ;)

Kram fran mig till dig,
A-H

Tre Gringos sa...

Lillkillen har en tröja med en extra lapp isydd med texten: Keep away from fire.
Bra tips!

Saring sa...

Gapskratt!! Jag gissar på "spontanbrinner". Eller imploderar. Eller kanske först anfaller och kväver ägaren för att sedan implodera för att på så vis slugt själv göra sig av med bevisen. Jag pratar om dynorna alltså. Fast det är ju inte så slugt att göra sig av med sig själv, även om man är bevis. Hm. Okej, jag går och lägger mig nu.

Skrattack!