onsdag, september 09, 2009

Vem har tagit storebror?

Dagens noteringar:

Självmant hjälpt lillasyster med skorna
Erbjöd sig att göra pappersflygplan till syrrorna utan krångel
Inget debacle vid påklädning - han BAD om mjukisbyxor (och fick det)
Helt problemfri promenad till dagis (i och för sig utan ryggsäckar, men ändå)

Reaktion vid dagishämtning:
Han kom till mig självmant, verkade genuint GLAD att se mig, och skrek inte NEEEJ en enda gång.

Jag undrar vem som har tagit storebror och vad de gjort med honom. Är det något man i så fall skulle kunna lära sig?

(När det är så här att vara mamma finns det inget bättre i hela världen. När ens barn verkar tycka om varandra och hjälper varandra och är snälla mot varandra. Jag har det så BRA!)

2 kommentarer:

Tre Gringos sa...

Njut! (Jag säger inget mer.)
Kram

Anonym sa...

Kanske, kanske är det den "rätte" storebror som kommit tillbaka? Den "andre" kanske var en clooning? Du har väl läst Kalle och Hobbe?
Kram Mormorn