onsdag, juli 09, 2008

Kort uppdatering

  • Fru W är inte död. Inte alls. Det händer bara väldigt mycket. Sen sist har fru W:
  • firat midsommar hemma med vänner igen
  • haft semester i en och en halv vecka
  • varit på bröllop i Nynäshamn/Öja
  • hälsat på vänner i Åhus
  • tvättat ofattbara mängder tvätt och soltorkat den
  • plockat ut 4 spingor ur bara barnfötter och lika många på mig själv
  • plockat två fästingar från storebror
  • cyklat till Mölnlycke med hela familjen bara för att ha gjort det
  • varit på stranden i Åhus
  • badat i "vår" sjö
  • varit på två av fyra trädgårdsutställningar ingående i Göteborgs lustgårdar
  • besökt Lavendelträdgården utanför Önnebo i Skåne
  • nästan blivit förkyld
  • såsat runt med sina barn
  • hastig och lustigt blivit av med storebror som stannade hos farmor och farfar i söndags (han kommer tack och lov hem idag)
  • BLIVIT FASTER till en underbar lilla B!!!!!!
  • hälsat på familjen S och lilla B både på BB och hemma
  • ätit jordgubbar, smultron, vinbär, rabarber och hallon från egen trägård
  • inte bloggat ett enda dugg
  • slängt oförståeliga mängder återvinning (inklusive makens gamla Illustrerad vetenskap!!)
  • klippt gräs många gånger
  • byggt en stol till storebror
  • tagit initiativ och fått lagat handtaget på vagnen

Just nu sitter jag och mina tjejer vid bordet och ritar och stämplar (mellansyster ritar och stämplar, lillasyster yster kladdar med en stämpeldyna så ALLT är grönt, och jag försöker blogga), och har det ganska mysigt fast det regnar ute.

I två dagar har jag försökt att hitta ett bra recept på brödpudding, och när jag äntligen hittade det idag så hade brödet hunnit mögla. Typiskt.

Nu bröt lillasyster ihop för sjuttonde gången efter middagssovningen. Oklart varför.

"Vi får nog bryta här"

1 kommentar:

Tre Gringos sa...

Det låter som en härlig sommar tycker jag! Hoppas den fortsätter lika bra.
Kram