måndag, augusti 20, 2007

Att anstränga sig och inte...

Efter ännu en utflyktshelg (släktkräftskiva med alla mamma W:s kusiner) kom vi hem igår, insåg att vi inte skulle hinna handla och fick ta vad vi hade i frysen till middag idag (eftersom vi inte orkade handla idag heller...). Resultatet blev en Stinas kyckling med couscous och lite ärtor/bönor/morötter/blomkål från en påse i frysen. Det kunde varit värre, men det var väl ingen kulinarisk upplevelse precis. Fru W har ju en idé om att det skall vara roligt att äta och då bör maten vara lite mer inspirerad än så. Framför allt eftersom barnen W äter så krattigt till och från (fast jag har läst i tidningen att det är BRA att de kinkar med maten, för det är det som fått vår art att överleva i miljontals år - att vi inte stoppat i oss vad som helst).

Och så äter de som utsvultna hästar idag! Tji fick jag för att alla ansträngningar med nyttigare, "roligare" mat. Maten skall tydligen inte alls vara rolig. Den skall vara ganska smaklös, helst halvfabrikat och för allt i världen ingen sås. Och skall sanningen fram är det ju rätt enkelt att laga...

Fast känner jag mina vildbasare rätt kommer det inte att funka nästa gång. Alls. De vet att man inte kan vara för förutsägbar (oftast). Och egentligen är det rätt så bra. Tror jag.

1 kommentar:

Tre Gringos sa...

Det bevisar att era barn är van vid bra mat. Pulvermos är mina knoddars favorit.